A DCC jelentése és jelentősége webáruházak számára: online fizetés, amivel jól jársz!

A DCC (dinamikus valutaváltás) jelentősége webáruházak számára. Kényelmes és olcsó a vásárlónak, jutalékot hoz a webáruháznak. Devizás fizetési megoldás külföldi bankkártya használatához.

A dinamikus valutaváltásának (DCC) köszönhetően bármelyik vásárlód – akár külföldön élők, akár a belföldön lévő külföldiek – saját valutájukban fizethetnek a webshopodban, bárhol is tartózkodnak a világban. Ez rendkívül előnyös tud lenni az online bankkártyás fizetéseknél.

A DCC (Dynamic Currency Conversion), vagyis dinamikus valutaváltás tehát lehetővé teszi, hogy bárki, bármelyik devizanemben is van a bankkártyája kiállítva, fizetni tudjon a webáruházadban úgy, hogy választhatja a saját devizáját. A vásárlók szemszögéből nézve tehát a rendszer a külföldi kártyás fizetésnél jelent segítséget. Amennyiben egy üzlet, étterem vagy szálloda DCC kompatibilis POS terminállal rendelkezik, akkor az felismeri a külföldi bankkártyát, és automatikusan felajánlja a bankkártya saját devizájában történő fizetés lehetőségét.

A DCC tranzakció lehetősége tehát nem csak a POS terminál esetében merül fel, hanem elérhető a webshopok számára is, így az online vásárlóidnak felajánlhatod, hogy saját devizájukban rendezzék a rendelésüket.

DCC fizetés a webáruházban

A legtöbb webáruház elkészítése során azonnal felmerül a többnyelvűség igénye, hogy külföldi vevőket is képes legyen a webshopod kiszolgálni. Természetesen ez a termékkör vagy szolgáltatás jellegétől függ, de a mai egyre kisebbé váló világban nagyon ritka, hogy valaki csak belföldi vevőkkel kerüljön kapcsolatba.

Ha külföldi vevőid is szoktak lenni, akkor az angol nyelv mellett gondolnod kell a fizetési lehetőségek kényelmes és gyors kialakítására is – vagyis válaszd a DCC-t.

A dolog rendkívül egyszerű, a csatlakozás ehhez a fizetési megoldáshoz akár pár órán belül is megoldható, és máris jöhetnek a külföldi megrendelések.  A jó internetes fizetési rendszer moduláris, tehát a saját és ügyfeleid igényeihez igazíthatod akár folyamatában is az induláskor kialakított rendszert.

Ez a szolgáltatás nem csak azért szuper, mert kényelmes és átlátható vásárlást biztosít az ügyfeleidnek, hanem mert minden egyes tranzakcióval jutalékot is elérhetsz.

Miért kedvező a DCC fizetés?

Az árfolyamokat naponta frissítik, így tudod a lehető legjobbat biztosítani a vevőid számára. A DCC tranzakciónál nem a kártyát kibocsátó bank végzi a devizaváltást, hanem az elfogadó, így a vevők számára is kedvező lesz az alkalmazott árfolyam. Erre még garanciát is adunk: ha ugyanazon a napon a vásárló bárhol jobb átváltási árfolyamon vásárolt máshol, mint ahogy mi váltottuk, akkor odaadjuk neki a különbözetet. Tehát a vásárlók akár jobban is járhatnak, mintha a kártyát kibocsátó bankra bíznák az átváltást. Te pedig részesülsz az árfolyamnyereségből minden DCC tranzakció után, mert megosztjuk azt Veled.

A DCC fizetés tehát egyértelműen kedvező a számodra, de a  vevőid számára is, hiszen kedvező az árfolyam, nincsenek láthatatlan (vagy látható) költségek, de ha a fizetés során mégis kerülni szeretné a vásárló a DCC-t, akkor ezt is megteheti, hiszen a rendszer fizetés előtt erre rákérdez. Ebben az esetben az eltérő devizák közötti átváltást a bank végzi, de ugyan úgy fizethetnek a megszokott kártyájukkal – legfeljebb a tranzakció lesz kicsit kedvezőtlenebb.

A DCC ma még kevésbé ismert fogalom, pedig egy külföldi nyaralás során nem árt az ismerete, de a vendéglátó egységnek, szállodának, ahol a pénzünket költjük mindenképpen hasznos lehet a DCC használata.

Tehát egy szálloda esetében is fontos a DCC szükségessége, hiszen a szállásfoglalások jelentős része külföldről történik. Akár már online a weboldalon, akár a helyszínen történik a fizetés, szükség van a dinamikus valutaváltás funkcióra.

Haladni kell a technika fejlődése által biztosított új lehetőségek bevezetésével, hiszen a vásárlók megszokják a kényelmes, gyors és olcsóbb megoldásokat és ezt idővel el is várják. Ha nem kapják meg a megszokott minőséget, akkor már ez elég lehet a webáruházból történő kilépéshez, ahhoz, hogy ne legyen a látogatóból visszatérő vásárló.